Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • yunior81
    RS
    • 2010
    • 1657
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez mplutek
    U mnie na razie lpg działa bez problemów więc nic nie będę tam ruszał. W tym tygodniu jadę na przegląd, zobaczymy co będzie po wgraniu nowej mapy. Pewnie po gwarancji będę kombinował z optymalnymi ustawieniami gazu.
    Jak działa bez problemu to po co nowa mapa .....?

    Komentarz

    • mplutek
      Classic
      • 2012
      • 28

      Zamieszczone przez yunior81

      Jak działa bez problemu to po co nowa mapa .....?
      Nie wiem. To obowiązek podczas przeglądu technicznego.
      Fotografia Ślubna

      Komentarz

      • Andrzej.P
        RS
        • 2011
        • 1516
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez mplutek
        To obowiązek podczas przeglądu technicznego
        No i to jest chore. U mnie na przeglądzie po 10 tys. spytali, czy wszystko OK, czy mam do czegoś uwagi, zajrzeli na wykres i parametry, wymienione zostały tylko filtry i w drogę.

        Nie tak do konca. Jezdzacy z "fabryczna" instalacja zwracaja uwage na fakt, ze reduktor ktory jest montowany dzis to nie reduktor jaki byl montowany kilka lat temu. Z wtryskami tez cos sie dzieje, bo stare jezdzily po 100kkm bez problemow, a nowe po 20kkm maja rozjazdy i nie da sie auta ustawic.
        No tak, ale to kwestia zmian technologicznych / materiałów niż ustawień. Tak jak z autami - projektują je księgowi a nie inżynierowie.

        Sam jestem ciekaw, jak tam wytrzymają moje Hanki, bo to już nie to samo co kiedyś (wątek na lpg-forum) - póki co, 10 tys. bez zająknięcia.
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz

        • mplutek
          Classic
          • 2012
          • 28

          Zamieszczone przez Andrzej.P

          No i to jest chore. U mnie na przeglądzie po 10 tys. spytali, czy wszystko OK, czy mam do czegoś uwagi, zajrzeli na wykres i parametry, wymienione zostały tylko filtry i w drogę.
          Teraz jest tak samo ale dodatkowo wgrywają nową mapę bo takie mają zalecenia od LandiRenzo. Tak, to jest chore!
          Fotografia Ślubna

          Komentarz

          • test15510
            Drive
            • 2011
            • 77

            Powiem Wam, że kiedyś byłem blisko zakupu Toura z LPG. Niezły przekręt tu wyszedł!
            Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.

            Komentarz

            • bishop
              L&K
              • 2012
              • 1430

              Cały ten przekręt kasujemy poza aso, odznaczając opcję dotrysku pb, z tsi już nie ma tak kolorowo :P

              Komentarz

              • pshemeq
                Classic
                • 2011
                • 31

                ja byłem niedawno na przeglądzie samochodu u jednego z dealerow w woj. łódzkim i pomomo, że mają obowiązek włączania dotrysku paliwa to miły Pan poinformował mnie z rozbrajającą szczerością, że mapy które dostali nie działają tzn. dotrysk jest zaznaczony w systemie ale się nie włącza I chyba miał rację bo nie widzę ubytku paliwa...

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  Co ma mapa gazu do dotrysku paliwa, jak to sa dwie zupelnie odrebne sprawy. Dotrysk to okienko ktore nalezy zaznaczyc i nawet przy najlepszej na swiecie mapie LPG bedzie dzialac. Najwidoczniej pan dysponuje nedzna wiedza, z zakresu dzialania systemu LPG firmy LR
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • pshemeq
                    Classic
                    • 2011
                    • 31

                    zgadzam się, na tyle nędzną, że dotrysk nie działa mimo, że podobno włączony.
                    Dla mnie to najważniejsze 8)

                    Komentarz

                    • mplutek
                      Classic
                      • 2012
                      • 28

                      Zamieszczone przez pshemeq
                      zgadzam się, na tyle nędzną, że dotrysk nie działa mimo, że podobno włączony.
                      Dla mnie to najważniejsze 8)
                      Dziś jadę na przegląd. Zobaczymy jak to będzie, napiszę na forum jak coś zaobserwuje.
                      Fotografia Ślubna

                      Komentarz

                      • Northeusz
                        RS
                        • 2010
                        • 1677
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Najwidoczniej pan dysponuje nedzna wiedza, z zakresu dzialania systemu LPG...
                        W sumie to jest to chyba reguła, jeśli chodzi o pracowników ASO. Z pominięciem słowa "najwidoczniej". Jak przychodzi im cokolwiek robić przy LPG to robią takie mądre miny, że aż chce się wierzyć, że się znają :lol:
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz

                        • mplutek
                          Classic
                          • 2012
                          • 28

                          Jestem już po przeglądzie. Nowej mapy mi nie wgrali Uprzejmy Pan z serwisu stwierdził że
                          muszą to robić tylko do aut firmowych, ale robią ogólnie wszystkim. Gdybym nie zapytał to na 100% wgrali by mi to.

                          Serwis Emida, Ruda Śląska.
                          Fotografia Ślubna

                          Komentarz

                          • brzozi78
                            Classic
                            • 2013
                            • 6
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Witam.
                            Jestem nowym forumowiczem ale podzielę się swoimi informacjami na ten temat.
                            Mianowice auto odebrałem na początku kwietnia tego roku. Po dwóch tygodniach bezproblemowej jazdy udałem się na przegląd podstawowy gazu po 1000 km. W serwisie pan poinformował mnie, że wgrano nowe oprogramowanie.
                            Niczego nie świadomy wróciłem do domu ucieszony, że mam nowy soft.
                            Z racji tego, że lubię poczytać o czymś czym się poruszam zarejestrowałem się na tym forum.
                            A tu dowiaduje się o wielkim wałku z dotryskiem gazu i wadliwymi sprężynami. Wkurzyłem się bardzo. Zakupiłem kabelek na necie i ściągnąłem oprogramowanie ze strony LANDI. No i oczywiście dotrysk załączony, ale zauważyłem że w tabelce gdzie są wartości procentowe dotrysku benzyny w zależności od obciążenia są wszędzie wartości „0” . Postanowiłem sprawdzić ile to rzeczywiście pobiera paliwa. Po przejechaniu 4100 km na gazie z dotryskiem kiedy jechałem do serwisu na wymianę gwarancyjną sprężyn tylnich dolałem do pełna tylko 21 litrów benzyny. Więc z moich wyliczeń wynikało, że auto przepaliło około 0,5l/100km. Dla mnie rewelacja bo to oznacza tylko
                            ok. 3 pln/100km i raczej żadnego dotrysku instalacja nie realizuje. Na potwierdzenie dodam, że teraz mam przejechane 10kkm w tym wypad wakacyjny z prędkościami autostradowymi 150km/h na odcinku najmniej 1kkm. Wskazówka trzyma nadal full pomimo przejechania blisko 5kkm z dotryskiem benzyny. Więc spieszę z informacją, że pomimo zaznaczonej opcji dotrysku u mnie w instalacji paliwa nadmiernie nie ubywa, a jeśli to tylko na rozruchy samochodu.
                            Dlatego IMHO opcja dotrysku może być załączona byle były wartości „0” pod wszystkimi obciążeniami w tabelce.
                            Ale nadal twierdzę, że jest to bardzo irytujące jak można robić klienta w bambuko bez jego wiedzy i przyzwolenia, na dodatek widzę, że odbywa się to różnie w zależności od ASO .
                            Pozdrawiam.

                            Komentarz

                            • renegat83
                              Drive
                              • 2010
                              • 82
                              • Octavia IV (NX3)

                              Tydzień temu miałem wymienione wtryski gazowe na nowe. Wgrano mi nową mapę. Wszystko wyglądało, że jest super, ale niestety tylko przez klika dni. Nie mówię, że jest strasznie źle, ale silnik zdaje się jakby pracował czasami trochę nierówno na biegu jałowym, zarówno na LPG jak i na noPb. To byłoby do przeżycia, ale dzisiaj pojechałem na przegląd rejestracyjny i na analizatorze spalin wyszło, że węglowodorów HC jest ok. 160ppm, a podobno powinny być minimalne wartości. Dowód podbili, ale poradzili to skonsultować z gazownikiem. Żeby to był stary samochód, co ma 15 lat to bym sprawę olał. Zadzwoniłem do ASO i dostałem tylko potwierdzenie moich przypuszczeń, że ich wiedza nt regulacji kończy się na etapie wgrania nowej mapy. Gwarancja na gaz kończy mi się dokładnie za tydzień, więc sprawa pilna. Teraz czas na pytania Czy jak pojadę do gazownika z listy na stronie LandiRenzo to skasuje mnie za regulację? Czy będzie mógł zrobić to po mojemu, czyli ograniczyć dotryski do absolutnego minimum, czyli najlepiej obyć się bez nich i nie naruszy to gwarancji(z drugiej strony to gwarancja jest i tak u schyłku)? Z czego bierze się to przekroczenie HC? Tak jakby nie dopalał paliwa... Dzięki za wszelkie rady

                              Komentarz

                              • oldbrother
                                Classic
                                • 2013
                                • 33

                                Witam po dość długiej przerwie. Kilka spraw do poruszenia i informacji w międzyczasie się pojawiło...
                                Stwierdzam po kilku tysiącach kilometrów jazdy po autostradach (wczasy w Chorwacji) że albo te dotryski PB nie działają albo włączają się grubo pow.4600 obr/min (pow.~150 km/h) Nie podpinałem się pod kompa żeby to sprawdzać "organoleptycznie" a tylko zaufałem ASO które przy odbiorze auta z salonu poinformowało mnie o tych (niby?) dotryskach. Dlatego założyłem ten wątek...
                                Kolega z pracy który ma OIIFL kupioną na przełomie 2012/2013 był niedawno na przeglądzie przy 15 tys.km (ASO w Tarnowskich Górach) i pytał ich o to wgrywanie softwaru z dotryskami. Powiedziano mu że między Skoda a Landi Ranzo teraz ostro iskrzy, chodzą pisma i że chcą się wycofać z tych dotrysków mimo że LR się przy nich upiera... Na razie rzeczywiście wgrywają odgórnie to samochodom flotowym... Może nagonka na nich w necie albo ostre sprzeciwy klientów to spowodowały że teraz jest ostre tarcie na linii Skoda-Landi Renzo. Zobaczymy co z tego wyniknie.
                                Za kilka dni jadę na swój pierwszy przegląd przy 15 tys.km do Emidy to się może coś dowiem i podpytam jak teraz wygląda sprawa wgrywania tych dotrysków i nastawień w moim aucie co niby jest a jakby go nie było (nie to żebym był z tego powodu zmartwiony )
                                Tydzień temu napisał do mnie na priv a potem dzwonił dziennikarz z TVN (Turbo Kamera - pozdrawiam przy okazji jeśli Pan z TVN-u to czyta...) po moim mailu do nich sprzed kilku miesięcy kiedy to byłem wkurzony postępowaniem Skody. Chcieliby nakręcić reportarz na ten temat ale powiedziałem jak sytuacja wygląda teraz, że nie widzę żeby mi benzyny ubywało i generalnie że mi już przeszło. Nie będę toczył wojny z ASO skoro nie mam tak naprawdę (odpukać) żadnych złych efektów ich działalności, nie mam żadnej korespondencji z nimi w tym temacie itd. Pytał się pan dziennikarz czy może znam osoby które mają jakieś potwierdzone przypadki padania tych wtryskiwaczy LPG, głowic i generalnie widzących rzeczywiste wredne działanie tych niby dotrysków. Powiedziałem że osobiście nikogo nie znam - tyle co wyczytałem i "spotkałem się" z tym forum OCP. Jeśli ktoś chce wystąpić w telewizji, ma jawne dowody wrażej działalności Skody i ma czas na takie zabawy to mogę dać namiary telefoniczne i personalne na Turbo Kamerę to może jeszcze będą tym zainteresowani. Ja ani czasu ani przede wszystkim złości i chęci do machania szabelką na ASO Skody nie mam... Zwyczajnie przeszło mi już, co nie znaczy że za jakiś czas może się to zmienić :wink:

                                Komentarz

                                • kris17009
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 235

                                  Sam reportaż może by pomógł oficjalnie wyjaśnić po co to i dlaczego robią. Oraz decyzje na przyszłość. Mam przegląd za niedługo i uruchamiam ponownie dotrysk. Sprawdzę po włączeniu wtedy na kompie czy rzeczywiście jest ten udział i czy rzeczywiście przełącza sie na gaz. Tam będzie to najbardziej widoczne i wiarygodne. Jak już pisałem ja miałem włączony całkowity udział benzyny powyżej 4500 obrotów oraz dotrysk 5-7% w zależności od ciśnienia. Więc jadąc około 150-160 jechałbym na benzynie.


                                  Moja furka:
                                  -------------------------
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60516

                                  Komentarz

                                  • yunior81
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1657
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez renegat83
                                    Teraz czas na pytania Czy jak pojadę do gazownika z listy na stronie LandiRenzo to skasuje mnie za regulację? Czy będzie mógł zrobić to po mojemu, czyli ograniczyć dotryski do absolutnego minimum, czyli najlepiej obyć się bez nich i nie naruszy to gwarancji(z drugiej strony to gwarancja jest i tak u schyłku)? Dzięki za wszelkie rady
                                    Możesz jechać do gazownika z listy Landi lub takiego którego nie ma na tej liście. Warunek jest taki aby gazownik był bardzo dobry. Oczywiście że skasuje Cie za regulacje. Jeśli szkoda Ci kilkudziesięciu złotych to jedź do ASO i walcz.

                                    Gazownik nie ustawi Ci instalacji po twojemu tylko tak aby ona poprawnie działała i nie sprawiała kłopotów.

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      Czy jakies ASO ustawia ta instalacje na drodze :?:
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • sotdi
                                        Ambiente
                                        • 2012
                                        • 199
                                        • Opel

                                        Trochę OT ale w ostatnim auto moto jest test rapida 1.2 mpi lpg. On także ma dotrysk benzyny. Z testu wyszło mu zużycie benzyny 0,3 l/100. Nieźle wyszły osiągi - na lpg praktycznie bez różnic. Szkoda że nie było takiego testu dla 1.6 mpi...
                                        sotdi

                                        Komentarz

                                        • adamsky
                                          Rider
                                          • 2024
                                          • 371
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Ciekawe jak do "nowej" praktyki ma się instrukcja do instalacji LPG która na stronie 5 mówi jasno w jakich warunkach auto przełącza się z LPG na BP (http://instrukcja-obslugi-pdf.com/dref/3633385). Jak kupowałem auto to była obowiązująca specyfikacja i z tego co mi rzecznik powiedział ona mnei obowiązuje...

                                          No nic przegląd już za miesiąc już się obawiam...

                                          Komentarz

                                          • kinimod1987
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 23

                                            Zamieszczone przez oldbrother
                                            Witam po dość długiej przerwie. Kilka spraw do poruszenia i informacji w międzyczasie się pojawiło...
                                            Stwierdzam po kilku tysiącach kilometrów jazdy po autostradach (wczasy w Chorwacji) że albo te dotryski PB nie działają albo włączają się grubo pow.4600 obr/min (pow.~150 km/h) Nie podpinałem się pod kompa żeby to sprawdzać "organoleptycznie" a tylko zaufałem ASO które przy odbiorze auta z salonu poinformowało mnie o tych (niby?) dotryskach. Dlatego założyłem ten wątek...
                                            Kolega z pracy który ma OIIFL kupioną na przełomie 2012/2013 był niedawno na przeglądzie przy 15 tys.km (ASO w Tarnowskich Górach) i pytał ich o to wgrywanie softwaru z dotryskami. Powiedziano mu że między Skoda a Landi Ranzo teraz ostro iskrzy, chodzą pisma i że chcą się wycofać z tych dotrysków mimo że LR się przy nich upiera... Na razie rzeczywiście wgrywają odgórnie to samochodom flotowym... Może nagonka na nich w necie albo ostre sprzeciwy klientów to spowodowały że teraz jest ostre tarcie na linii Skoda-Landi Renzo. Zobaczymy co z tego wyniknie.
                                            Za kilka dni jadę na swój pierwszy przegląd przy 15 tys.km do Emidy to się może coś dowiem i podpytam jak teraz wygląda sprawa wgrywania tych dotrysków i nastawień w moim aucie co niby jest a jakby go nie było (nie to żebym był z tego powodu zmartwiony )
                                            Tydzień temu napisał do mnie na priv a potem dzwonił dziennikarz z TVN (Turbo Kamera - pozdrawiam przy okazji jeśli Pan z TVN-u to czyta...) po moim mailu do nich sprzed kilku miesięcy kiedy to byłem wkurzony postępowaniem Skody. Chcieliby nakręcić reportarz na ten temat ale powiedziałem jak sytuacja wygląda teraz, że nie widzę żeby mi benzyny ubywało i generalnie że mi już przeszło. Nie będę toczył wojny z ASO skoro nie mam tak naprawdę (odpukać) żadnych złych efektów ich działalności, nie mam żadnej korespondencji z nimi w tym temacie itd. Pytał się pan dziennikarz czy może znam osoby które mają jakieś potwierdzone przypadki padania tych wtryskiwaczy LPG, głowic i generalnie widzących rzeczywiste wredne działanie tych niby dotrysków. Powiedziałem że osobiście nikogo nie znam - tyle co wyczytałem i "spotkałem się" z tym forum OCP. Jeśli ktoś chce wystąpić w telewizji, ma jawne dowody wrażej działalności Skody i ma czas na takie zabawy to mogę dać namiary telefoniczne i personalne na Turbo Kamerę to może jeszcze będą tym zainteresowani. Ja ani czasu ani przede wszystkim złości i chęci do machania szabelką na ASO Skody nie mam... Zwyczajnie przeszło mi już, co nie znaczy że za jakiś czas może się to zmienić :wink:
                                            Chętnie bym wystąpił w TV ale dotrysk PB mam od dwóch tygodni i jeszcze nie miałem jak przetestować czy faktycznie działa. U mnie wymieniono wtryski przy 14 k oraz ostatnio przy 18k Sterownik gazu również został wymieniony.
                                            W ASO powiedziano mi że nowe wtryski są lepsze niż poprzednie i nie powinny już tak szybko paść ale ja im tam nie wierze mam jeszcze trochę do końca gwarancji więc sobie
                                            będę intensywnie testował.
                                            Jeśli TVN szuka tematów na reportaż to chętnie wypowiem się o sprężynach bo problem również dotyczy mnie (SAP i ASO nie zgodziło się na wymianę sprężyn mimo że samochód jest na gwarancji)

                                            Komentarz

                                            • behemott
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 9

                                              Dotrysk benzyny na LPG

                                              Witam kolegów,

                                              Zawędrowałem na forum po 5 latach jeżdzenia Octavią. Dopiero po 5 latach a zmusiła mnie do tego Octavia II FL kombi 1.6 MPI. Poprzednia, którą jeździłem ( II, kombi 1.9 TDI 4x4 elegance) przez 400 000 przejechanych kilometrów nie sprawiła mi żadnego problemu poza eksploatacyjnymi (wymiany olejów, filtrów itp itd., sprzęgło nie robione do 400 000km, turbina też nie).

                                              Wracając do tematu, octavka aktualna, którą użytkuję od nowości czyli od odbioru z salonu 9 kwietnia 2013 zrobiła już 32 tys km. Na pierwszym przeglądzie po 1000 km faktycznie gdy odbierałem auto, serwisant powiedział mi co zrobiono: " zaktualizowano oprogramowanie sterownika lpg". Przytaknąłem nie spodziewając się co to naprawdę znaczyło. Facet powiedział mi jeszcze, że teraz auto będzie lepiej jeździło. Co okazało się prawdą, bo na niemieckich autostradach żwawo sobie zaczęło poczynać (bo okazuje się że na benzynie

                                              Przy przeglądzie po 15 tys. km w lipcu tego roku zwróciłem uwagę serwisowi, że auto na trasie pali mi dużo benzyny. Na 500 km trasie schodzi cały zbiornik gazu i ponad 1/4 benzyny. A gdy trasa była np. Katowice-Wrocław to gazu schodziło pół zbiornika i pół zbiornika benzyny.
                                              Odpowiedź serwisu na piśmie - bo tak sobie zażyczyłem - auto powyżej 140 km/h jedzie na benzynie.
                                              Chciałem na piśmie, bo auto jest służbowe i mam zalecenie jazdy na gazie a ciągle w firmie widzą, że dotankowuję benzynę.

                                              Serwis poinformował mnie, że wszystko jest w porządku i tak ma być.

                                              Przy przeglądzie po 30 km (zrobionym na początku września 2013) znowu na to zwróciłem uwagę serwisu, ponieważ starałem się jeździć na trasach autostradowych z prędkościami poniżej 140 km/h a paliwo i tak schodziło. Wolniej ale schodziło.
                                              Tym razem odpowiedź serwisu była, że auto jak długo jadę na autostradzie, nawet z prędkością 130km/h ma mocno nagrzany silnik i przeciążony i system też prząłącza na benzynę.

                                              Lekko się wk......em choć to auto służbowe - ale jaki jest sens tej instalacji jak po 30 000 km zrobiliśmy analizę kosztów tego auta i jest na wyższym poziomie niż posiadane w firmie auta w dieslu.

                                              Dla mnie to auto z taką instalacją to porażka.

                                              _______________________________________
                                              Off topic jeszcze: mam też problem ze sprężynami, radio w tym aucie to chyba nie ma wzmacniacza antenowego bo nie łapie większości stacji poza miastami, hałas w środku jest niemiłosierny. I pisze to człowiek, który jeździł 4 lata Octavią w dieslu i był zachwycony.

                                              Komentarz

                                              • filip_auto
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 164

                                                Ja na Twoim miejscu tzn Twojej firmy w której pracujesz poprosił o demontaż tej instalacji a przyczynę bym podał że nie przynosi ona oszczędności.

                                                Poszukał bym na forum dobrego gazmena i założył stag 300 premium lub techa 324 wtryski keihiny i reduktor Landi renzo IG1 butle Ci mogą zostawić żeby nie robić więcej dziur w podwoziu i nadwozi aczkolwiek podejrzewam że też założyli ją do jazdy na wstecznym albo do jazdy driftem

                                                I wtedy będziesz śmigał i oszczędzał a benzyny jak zalejesz za 50 zł i jeździsz dużo w trasie to starczy Ci na od 2000 do 4000 tysięcy kilometrów.

                                                A gwarancję na auto od ASO niech sobie cztery litery podetrą bo jak coś padnie to będą się upierać że to z Twojej winy i kasiore będziesz musiał wyłożyć ze swojej kieszeni.

                                                Komentarz

                                                • Andrzej.P
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1516
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez behemott
                                                  Tym razem odpowiedź serwisu była, że auto jak długo jadę na autostradzie, nawet z prędkością 130km/h ma mocno nagrzany silnik i przeciążony i system też prząłącza na benzynę.
                                                  Masz to na piśmie? Normalnie śmiech na sali - ASO traktuje ludzi jak idiotów.

                                                  behemott, zewn. serwis LR i ustawienie instalacji, ew. samodzielne wyłączenie dotrysków i przechodzenia na benzynę.
                                                  Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                                  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                                  Komentarz

                                                  • yunior81
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 1657
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                    behemott, trochę Ci się dziwię..... Masz w swojej okolicy dobrego jesli nie bardzo dobrego gazownika tj. http://www.tomanek-gaz.com.pl/ który ogarnia Landi Renzo. Umów się, podjedź nie ustawi jak być powinno i może będziesz zadowolony. Pisze może, bo ja też miałem Landi Renzo i zmieniłem na Staga.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...